Vitargo & uthållighetssporter

Cykel

banner_cykel2016

En Vätternrunda kostar förutom sveda och värk mycket energi. Energin för att genomföra t.ex. Vätternrundan motsvarar mycket mat, ungefär vad du annars äter under 2-3 dagar beroende på hur mycket du tränar. A och O är en ordentlig genomförd kolhydratuppladdning.
Läs mer om Vitargo för cyklister

 

Längdskidor

banner_skidor

Ett normalt träningspass på 1-1,5 timmar, kräver i regel inte någon större mängd energitillförsel under träning, om man under dagen ätit och druckit ordentligt. Vasaloppsåkaren tränar ofta längre pass, och för att få ut så mycket som möjligt av träningen, har man nytta av sportdryck.

Läs mer om Längdskidor

Löpning

banner_lopning2016

Ett marathon kostar förutom sveda och värk mycket energi. Energin för att genomföra t.ex. Stockholm marathon motsvarar mycket mat, ungefär vad du annars äter under 2-3 dagar beroende på hur mycket du tränar. A och O är en ordentlig genomförd kolhydratuppladdning.

Läs mer om Löpning

Simning

Simning

För att toppa sig till mästerskap eller bättra på återhämtningen under tuffa träningsperioder har Vitargo+Creatine verkat fungera extra bra på simmare. De känner en ökning av sin explosivitet och uthållighet samtidigt som överträningssymptom hålls på avstånd. Kreatin ökar din explosivitet och Vitargo din uthållighet och dessa två tillskott i kombination ger dig fina förutsättningar att putsa dina rekordtider!

Läs mer om Simning

Triathlon

banner_triathlon

För triathleter blir träningsmängden oftast stor, då det är tre idrottsgrenar som ska tränas. Därför är det viktigt att tillföra energi om passen blir längre än 1,30 timmar. Detta för att behålla skärpa och ork när kolhydratdepåerna i kroppen börjar sina.
Läs mer om triathlon

Enduro & motocross

bannerenduro_2016

Enduro och Motocross är tuffa idrotter som pågår under ganska lång tid. Koncentrationen måste vara på topp för att kunna göra smarta val. Musklerna måste vara välfyllda med energi för att orka och under loppet /mellan heaten måste ny näring fyllas på. Blodsockret håller sig stabilt i 1-1,5 timmars körning om man bara druckit vatten, men fyller man på med kolhydrater under loppet, mår man bättre och presterar på topp.

Läs mer om Vitargo för Enduromotocross

Och sist men inte minst, instruktioner om uppladdning med Vitargo på vårt butiksvisitkort: Visitkort användning