Betalning
Är endast möjligt att betala med Klarna Checkout i Sverige.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig
enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala.
Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Fullständiga användarvilkor för Klarnas betaltjänster och mer info hittar du här.
Abonnemang
När du tecknar dig för ett abonnemang så framgår på köpsidan hur länge det gäller och om du omfattas av någon form av bindningstid.
Om du vill avsluta ett abonnemang så kan du antingen logga in på "Mina sidor" och avsluta det där eller genom att ta kontakt med kundtjänst.
Leveransvillkor
Privatpersoner:
Leverans enbart i Sverige.
DB SCHENKER parcel ombud. Godset skickas med Schenker och du aviseras i första hand genom SMS, i andra hand genom en avi i din
brevlåda. Du hämtar sedan din sändning på närmsta Schenker utlämningscenter.
DHL Service Point. Godset skickas med DHL och du aviseras i första hand genom SMS, i andra hand genom en avi i din brevlåda.
Du hämtar sedan din sändning på närmsta utlämningscenter för DHL-paket.
Vi skickar normalt samma dag, om du beställer innan kl 11:00, annars skickas den dagen efter.
När vi skickar din order från vårt lager kommer du att få ett mail som bekräftar att din order är skickad.
Leveranstiden är normalt sett 1-2 dagar med både Schenker och DHL.
Inom Sverige är fraktkostnaden 99 kr inkl moms, och beställningar från 500 kr levereras fraktfritt.
Vitargo.se reserverar sig för faktafel och för eventuell slutförsäljning.
Återförsäljare/Företag
Leveranser sker med Schenker Parcel och Pall, samt DHL Paket inom Sveriges gräns.
För sändningar utomlands sker leveransen med DHL och FedEx.
Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-2 dagar.
Om inget avtal finns så är normalt fraktkostnaden 99 kr inkl moms inom Sveriges gräns.
Reklamation
Reklamationer anmäls alltid till vår kundtjänst via E-post
info@energikakan.se eller telefon 0480-224 77
När du tar kontakt med oss vill vi att du uppger ditt ordernummer.
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice snarast möjligt.
Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet.
Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.
Vid tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens bestlut.
Ångerrätt/Returer
Vid köp av varor på Vitargo.se webbplats gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Det innebär att kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Vitargo.se det inom 14 dagar från det att kunden eller kundens
ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).
För att returen ska godkännas fullt ut måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan ska vara obruten och förpackad
i sin originalförpackning med tillhörande inner-emballage.
Varan ska retuneras tillsammans med Kvitto eller kopia på denna, för att underlätta returhanteringen.
Vid retur/byte betalar kunden frakten.
Returen skall skickas direkt till vår företagsadress.
Kontaktinformation
Energikakan AB
Skeppsbron 11
392 31 KALMAR
Org nr: 556510-3941